Online marketing har mange delelementer

Det kræver ikke det store at komme i gang med din online marketing – men det kræver forholdsvist meget at vide, hvordan du får det meste ud af de forskellige kanaler, der er til din rådighed. Svært er det ikke at komme i gang med betalte annoncer i søgemaskiner som Google og på sociale medier som Facebook. Men hvis du ikke går metodisk til værks, så vil dine annoncer ikke føre til et øget salg.

Brug annoncekroner optimalt

Faktisk er der en disciplin inden for online marketing kaldet SEM, der foldet ud og oversat til dansk hedder søgemaskinemarkedsføring, hvor man ser på, hvordan man får det meste ud af penge brugt på annoncer i Google eller andre søgemaskiner som Bing. Fx kan det være oplagt at bruge Google Shopping til at vise konkrete produkter i søgeresultater, folk kunne tænkes at købe nu eller senere.

Få noget ud af besøgende på din side

Konverteringsoptimering er et andet aspekt af online marketing. Hvor målet med bl.a. SEM er at få folk til at besøge din webshop eller bare en hjemmeside, ser man ved konverteringsoptimering på, hvordan man faktisk får besøgende til at foretage handlinger til gavn for virksomheden. Det behøver ikke nødvendigvis være køb, men kan også være ting som at takke ja til at modtage et nyhedsbrev.

Bliv hjulpet af et marketingbureau

Vil du lære om andre kanaler for online markedsføring? Se her, hvor du kan læse om brug af Amazon og Facebook til digital marketing. Hvis det med online marketing virker overvældende for dig, skal du vide, at der er hjælp at hente fra moderne marketingbureauer og website-udviklere. Det er her, du finder folk med det forkromede overblik over de kanaler, der gør dig til et kendt brand på nettet.

Sørg for, at du ikke skyller i 1.000-vis af annoncekroner ud i lokummet – få en datadrevet tilgang.

You may also Like

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *