Det, du glemmer, når du laver en ny hjemmeside

  • October 28, 2019
  • by

Det, du glemmer, når du laver en ny hjemmeside

Skal du lave din første hjemmeside? Selv hvis du har al den nødvendige viden og kunnen på plads, til at kunne lave en flot hjemmeside med et godt sprog, så kan det sagtens være, at der er nogle vigtige tiltag, du glemmer at tage. Læs med her, hvor vi oplyser dig!

Title Tag

Ved du fx godt, hvad et Title Tag er? Du har med sikkerhed stødt på et mange – ja, utallige – gange før. Et Title Tag er det, du ser som overskrift på en hjemmeside, når du foretager en googlesøgning. Hvis du ikke selv har skrevet dit Title Tag, så finder Google information på din hjemmeside og laver “overskriften” herfra. Det kan nogle gange resultere i nogle sjove løsninger, som gør, at folk ikke har lyst til at klikke ind på din side, fordi den ikke “kalder” optimalt på dem.

Google bruger Title Tags til at regne ud, hvad en bestemt hjemmeside handler om. Du kan derfor hjælpe Google, og dermed dig selv, ved at lave en hensigtsmæssigt Title Tag. Google kan dog stadig godt ændre dette, hvis den finder noget information, den finder mere brugbar.

Der er en tegnbegrænsning, som det er vigtigt, du overholder for at lave de bedste Title Tags. Derudover findes der nogle bestemte power-ord og Call-To-Action-ord – fx: se, her, kontakt, book osv. Du kan nemt finde en liste over hensigtsmæssige ord online.

Linkbuilding

Noget af det, Google virkelig giver gode point for, er linkbuilding. Linkbuilding er en tekst/artikel, som indeholder et link, der redirecter til din hjemmeside. Oftest skal artiklen forfattes, så det ikke fremgår tydeligt, at det indeholder reklame. Så bliver Google gladest. Og jo større en hjemmeside, der linker til din side – jo bedre!

En responsiv hjemmeside

En respontiv hjemmeside kunne godt lyde som en hjemmeside, der reagerer, når man navigerer rundt på sitet. Det skal den naturligvis også, men “responsiv” dækker egentlig over noget andet.

Slår du “responsiv” op i SEO-ordbogen, opdager du, at begrebet betyder, at din hjemmeside fungerer optimalt fra en mobilskærm. Det er nemlig efterhånden længe siden, at mobilsøgninger overhalede computersøgninger – og det gav hjemmesideejere en del udfordringer. I dag er det stadig ikke alle, der er opmærksomme på det. Så lad vær med, at være en af dem.

Comments Off