Trænger du til at slappe af

Der er ingen tvivl om, at dagens moderne livsstil kan være stressende. Mellem arbejde, familie og sociale forpligtelser kan det være svært at få tid til dig selv. Men det er vigtigt at finde tiden. Afslapning kan hjælpe dig med at holde dig sund, både i din krop og sind, og hjælpe dig med at komme dig ud af hverdagens stress, som livet kaster dig. Uanset hvor travlt du er, er det heldigvis nemt at lære, hvordan man skaber tid til nedkøling, og også hvordan man bedst slapper af.

Gode metoder

Ånd det ud. Åndedrætsøvelser er en af de enkleste afslapningsstrategier og kan effektivt berolige din stressede krop og sind overalt, og når som helst. Sid eller læg dig på et roligt og sikkert sted såsom på din seng eller gulvet i dit hjem og læg en af dine hænder på din mave. Træk vejret ind i et langsomt antal på tre, og træk derefter ind i det samme langsomme antal tre. Føl din mave stige og falde, når du trækker ind og ud. Gentag fem gange, eller så længe du har brug for at føle dig afslappet.

Skriv dine tanker ned. Få ting væk fra dit sind ved at skrive dem ned, det kan hjælpe dig med at slappe af. Når du føler dig stresset, skal du tage et par minutter på at skrive nogle korte notater om, hvordan du har det.

Få hjælp. Det er ikke alle ting man kan klare selv og især ikke dit mentale helbred. Du kan få behandlinger hos kropsinstituttet. De tilbyder bl.a rejser og bøger om helbred.

Opret forbindelse til naturen. At tilbringe bare et par minutter i naturen, når du føler dig stresset, kan hjælpe dig med at slappe af. Når du føler dig stresset, skal du tage et skridt udenfor og gå en kort gåtur eller bare sidde i naturen.

Comments Off