Satte COVID-19 en stopper for træningen? – Her får du 3 gode tips til at komme godt i gang igen

Der var vist ikke nogen der kunne forudse at andet og tredje kvartal af 2020 ville ende i en pandemi, men det er om end ikke andet den situation vi står i lige nu. Pandemien er stadigvæk aktiv, og i skrivende stund ser det faktisk ud som om, at smitten stiger herhjemme i Danmark.

Da Danmark lukkede helt ned tilbage i marts, var der ingen der vidste hvor længe det ville vare ved. De fleste havde vel en forhåbning om, at det hele ville være tilbage til normalen når sommeren engang faldt over os, men vi er stadigvæk ikke tilbage til normalen.
Alle fitnesscentre lukkede også ned, og det har derfor sat en stopper for en del der havde planer om at ramme en vis sommerform. Nogle har været i stand til at holde det ved lige hjemmefra, hvorimod andre har haft svært ved at holde motivationen oppe. Hvis du er en af dem der har haft svært ved at træne under Corona, så følg med her – vi hjælper dig i gang igen.

 

Det første skridt er det sværeste skridt

Vi kender det alle sammen – man udskyder og udskyder og udskyder, indtil man slet ikke overvejer at træne længere. Det er nemlig det første skridt der er det sværeste, og derfor gælder det bare om at få lagt en plan for hvornår man starter og så bare eksekvere. Måske første træningspas blot er 20 minutter på løbebåndet, og så hjem igen. Det er også ok, så længe du bare kommer afsted. Når først du kommer ind i rutinen med at komme afsted til træning, så sker det helt automatisk at du bygger mere og mere på selve træningspasset. Derfor gælder det bare om at komme afsted, og altså ikke så meget hvad du laver i centret.

 

Hold dig til faste rutiner

Faste rutiner og momentum er altafgørende for om man får en solid og sund hverdag op at køre. Rutiner er også meget forskellige, og det gælder derfor om at finde det der personligt virker bedst for dig. Du vil selv opleve at det at have momentum er super vigtigt hvis man vil tabe sig eller komme i god form, fordi hvis du først mister momentum så skal du igennem den samme mentale kamp om at starte træningen op igen.

 

Træning motiverer til også at spise sundt

En sidste ting at have i mente hvis man stresser over at skulle spise sundt, eller at være på kur er, at når først du får taget hul på træningspassende, så vil du automatisk have mere lyst til at spise sundere. De fleste har det godt med dem selv efter en god træning, og derfor vil man ikke ødelægge den følelse ved at spise en stor burger lige efter – tværtimod har man måske mere lyst til et godt stykke kylling og en lækker salat med balsamicoeddike. Måske det også hjælper at træne lige inden du skal indtage et hovedmåltid, for derved at sikre at du ikke spiser junk.

Comments Off
×