Passer du på din krop, når du er på arbejde?

Ligegyldigt hvilken form for arbejde du har, kan du risikere at få skader i din krop, hvis ikke du passer på dig selv. Det gælder uanset, om du sidder på et kontor eller arbejder som håndværker.

Her får du tips til, hvordan du kan undgå arbejdsskader i din krop.

Skift dine arbejdspositioner i løbet af dagen

Når du arbejder, har du nogle bestemte positioner, som du er meget i. Hvis ikke du sørger for at ændre dine arbejdspositioner jævnligt, er det, at du risikerer at få skader. Det er hårdt for din krop hele tiden at være i den samme position.

Derfor skal du minde dig selv om, at du skal prøve at arbejde i nogle anderledes positioner en gang imellem. Hvis du sidder på et kontor, kan du prøve at stå op og arbejde nogle gange. Hvis du står meget op i løbet af dagen, så prøv omvendt nogle gange at sidde ned, når det er muligt.

Hold din krop aktiv uden for arbejde

Der er generelt langt mindre risiko for at få skader, hvis du holder dig aktiv uden for arbejde også. Hvis du holder din krop aktiv og stærk, kan den også holde til mere. Der skal sjældent ret meget til, så det kan f.eks. være et par gåture om ugen, en hjemmetræning en gang imellem el.lign. Du kan finde en vægtvest på https://www.billig-fitness.dk/collections/vaegtvest, som du kan lave øvelser med derhjemme for at få noget mere styrke i kroppen.

Undgå dårlige og tunge løft

Der kan være mange ting, du skal løfte i løbet af en hel arbejdsdag. Her er det specielt vigtigt at tænke over, hvordan du gør det. Mange dårlige og tunge løft kan hurtigt gå ud over din krop. Du skal altid være opmærksom på, hvordan du løfter tunge ting. Hvis noget er for tungt, er det bedre at få hjælp.

Comments Off
×