LinkedIn-annoncering er fremragende for B2B-virksomheder

  • July 14, 2020
  • by

Der findes et hav af sociale medier, hvor B2B-forretninger har stor succes med at annoncere. Det er dog ikke helt tilfældet for alle B2B-forretninger. Faktisk er det langt fra alle, der har haft succes med at annoncere på fx Facebook eller Instagram. Derfor er det værd at se nærmere på at annoncere på et medie som LinkedIn.

Driver du en B2B-virksomhed? Og har du ikke haft held med annoncer på hverken Facebook eller Instagram? I så fald er det værd at give LinkedIn et forsøg. Der er en god chance for, at du kan få succes med det. For at øge chancerne for succes, er det dog vigtigt at udlicitere det til en specialist inden for LinkedIn annoncering.

Det har sjældent den store betydning, om det er et bureau eller en freelancer, der vælges. Du skal blot sikre, at den person, der ender med at varetage din annoncering, er både specialiseret og erfaren. Hvis ikke dette er tilfældet, har du nemlig ikke lige så gode forudsætninger for at få succes med annoncering på LinkedIn.

Kan alle typer forretninger annoncere på LinkedIn?

Faktisk kan de fleste forretninger annoncere på LinkedIn. Det er dog ikke dem alle, der vil opleve en lige stor succes med at gøre dette. Hvis du har i sinde at annoncere for din forretning, dine produkter eller ydelser, er LinkedIn værd at have med i dine overvejelser. Det gør sig især gældende, hvis du driver en B2B-forretning.

Det er ikke noget, der betyder, at du ikke kan annoncere på LinkedIn, hvis det er en B2C-forretning du driver. Det kan du godt, men du vil dog ikke opleve en lige så stor succes med det. Her vil det ofte give langt bedre mening for dig at bruge penge på at annoncere på Facebook og Instagram, hvis du har en B2C-virksomhed.

Hvis du driver en B2B-forretning, er det dog bedre for dig at annoncere på LinkedIn, end på fx Facebook og Instagram. Det er dog ikke noget, der ændrer på, at det ikke er nemt for dig at få succes med at annoncere på LinkedIn, hvis du ikke ved, hvad du gør. Det er derfor, det altid skal udliciteres til en dygtig specialist.

For mange B2B-forretninger overser LinkedIn-annoncering

Der skal ikke være nogen tvivl om, at det har været muligt for dig at annoncere på LinkedIn i mange år. Derfor er der ikke just noget nyt over, at du kan annoncere hos LinkedIn. Det er dog langt fra alle, der er gået i gang med dette. Det er en skam, da der er gode forudsætninger for at få succes og øge salget via LinkedIn.

Hvis du har et ønske om at øge dit salg (og det har du, vel?), bør du ikke tøve med at gå i gang med at sende dine annoncer ud på LinkedIn. Du kan være helt sikker på, at det er noget, som du vil få succes med at gøre, hvis blot du sørger for at finde en specialist, der kan hjælpe dig med at gøre det.

Comments Off