3 tips til at øge effektiviteten, når du arbejder hjemmefra
Er du selvstændig, eller arbejder du ofte hjemmefra, så er det alfa og omega, at du er i stand til at prioritere din tid fornuftigt. Det kan om end være svært at holde effektiviteten ved lige, når man selv styrer sin tid. Det handler om at skabe struktur i hverdagen, og det kan du gøre på flere måder.
Lej et kontorlokale
Når du arbejder hjemmefra, så kan det føles som om, at arbejdslivet og privatlivet smelter sammen. Synes du, det er svært at arbejde effektivt, når du er derhjemme i vante rammer? Så kan du med fordel leje et kontorlokale hos Innovatorium, hvis du bor i eller omkring Herning.
Der er flere fordele ved at blive en del af et kontorfællesskab, herunder:
- Effektiviteten øges, da du ikke bliver distraheret på samme måde som derhjemme.
- Du vil føle dig mere motiveret, da du møder op på et kontor med alle de fornødne faciliteter.
- Det bliver lettere at holde fri, når du har fri, da du kan lade arbejdet ligge på kontoret.
- Du bliver en del af et fællesskab, hvilket er en klar bonus.
Husk at holde pauser
Synes du, at det er svært at holde koncentrationen oppe, når du arbejder hjemmefra? Så kan det skyldes, at du ikke holder pauser i løbet af dagen. Pauser er nøglen til at holde effektiviteten og koncentrationen ved lige.
Lav en to-do-liste for arbejdsdagen
Er det svært at bevare overblikket over de arbejdsopgaver, du får uddelt? Når du arbejder hjemmefra, står du selv for at navigere rundt i arbejdsopgaverne og rent faktisk få tingene gjort – men det kan være svært!
Derfor kan du med fordel lave en to-do-liste med de ting, du skal nå i løbet af arbejdsdagen. Det vil give dig et langt større overblik, hvilket gør det lettere at få tingene gjort.